اجرت گرفتن براى انجام امر واجب كفايى- مثل غسل ميّت و نماز و دفن آن- شرعاً چه حكمى دارد و اگر براى انجام اين فرايض مطالبهى وجهى شود، آيا به صحّت نماز و غسل و دفن مُضرّ مىباشد؟
جهت عضويت در كانال "مقلدين مراجع تقليد" كليك كنيد
ج. اگر كس ديگرى براى غسل ميّت نباشد، گرفتن اجرت جايز نيست، مگر آن كه براى امور غير واجب مثل انجام مستحبّات، اجرت بگيرد. البتّه اگر براى خود غسل هم اجرت بگيرد، غسل صحيح است و اگر كس ديگرى باشد، بنابر احوط گرفتن اجرت جايز نيست.
پی نوشت :
استفتاءات ( آیت الله بهجت )؛ ج1 ، احکام اموات ، غسل ميّت، س 1242.
كاربر گرامي، با توجه به احتمال تغيير در نظرات و فتاواي مراجع عظام، جهت اطلاع از آخرين فتوا با دفتر مرجع تقليد خود تماس بگيريد. با تشكر