پولى كه بيمه طبق قرارداد به انسان مىدهد و نيز حقوق بازنشستگى و نيز پولى كه به صورت يك جا به عنوان سابقه كار بعد از بازنشستگى مىدهند، آيا خمس دارد؟
جهت عضويت در كانال "مقلدين مراجع تقليد" كليك كنيد
ج. در زايد بر مؤونه خمس دارد، حتى اگر در واقع مصداق هديه هم باشد، على الاحوط.
پي نوشت :
استفتاءات ( آيت الله بهجت )؛ ج3 ، احكام خمس ، ( سهام، اوراق بهادار و بيمه) ، س 3567.
كاربر گرامي، با توجه به احتمال تغيير در نظرات و فتاواي مراجع عظام، جهت اطلاع از آخرين فتوا با دفتر مرجع تقليد خود تماس بگيريد. با تشكر