گفته شده كه اگر مسافرى وارد تهران شود بايد ده روز در محلهاى قصد كند و جايى نرود و پس از ده روز مىتواند تا كمتر از چهار فرسخ برود و نماز را هم تمام بخواند. آيا اين حكم صحيح است؟
جهت عضويت در كانال "مقلدين مراجع تقليد" كليك كنيد
الزام در اقامت ده روز در يك محل ندارد؛ ولى اگر خواست نماز را تمام بخواند بايد قصد كند ده روز در يك محل بماند و بعد از چنين قصدى و خواندن يك نماز چهار ركعتى تا به مقدار مسافت شرعى سفر نكرده حكم اقامت باقى است.
پي نوشت:
امام خميني(ره)، استفتائات، ج1، احكام نماز، احكام مسافر، بلاد كبيره، س317
كاربر گرامي، با توجه به احتمال تغيير در نظرات و فتاواي مراجع عظام، جهت اطلاع از آخرين فتوا با دفتر مرجع تقليد خود تماس بگيريد. با تشكر