فردى مىخواهد بدون مجوّز دولت از معادن و منابع ملّى، معدنى را استخراج كند و در آن تصرّف نمايد. آيا خمس به آن تعلّق مىگيرد؟
جهت عضويت در كانال "مقلدين مراجع تقليد" كليك كنيد
ج. شرعاً بايد با رسيدن به حدّ نصاب، خمس آن را بدهد و بايد رعايت كند به عنوان ثانوى كه معرضيّت براى مجازات دولتى هم نباشد.
پي نوشت :
استفتاءات ( آيت الله بهجت )؛ ج3 ، احكام خمس ، معدن و گنج ، س 3720.
كاربر گرامي، با توجه به احتمال تغيير در نظرات و فتاواي مراجع عظام، جهت اطلاع از آخرين فتوا با دفتر مرجع تقليد خود تماس بگيريد. با تشكر