تقليد از مفضول - يعنى غير اعلم و غير اورع - اگر فتوايش مطابق با اعلم يا احتمالًا مطابق باشد، درست است؟
جهت عضويت در كانال "مقلدين مراجع تقليد" كليك كنيد
ج. جايز است در صورت موافقت، و امّا با احتمال مخالفت در صورت امكان دسترسى به فتاواى اعلم، احوط لزومى تقليد از اعلم است.
پي نوشت :
استفتاءات (آيت الله بهجت)، ج1، احكام اجتهاد و تقليد ، ( اصطلاحات ، شروط و حدود تقليد ) ، س 75
كاربر گرامي، با توجه به احتمال تغيير در نظرات و فتاواي مراجع عظام، جهت اطلاع از آخرين فتوا با دفتر مرجع تقليد خود تماس بگيريد. با تشكر