مركز پاسخگويي به سوالات ديني انوارطاها

احكام شرعي

تفسير

تاريخ

كتابخانه

اعتقادات

مشاوره

ويژه ها

نماز

پاسخگويي آنلاين (ساعت پاسخگوي احكام شرعي 20 الي 21:30 شب10 صبح الي 11:30 ظهر)
0.0 (0)

براى تأمين نيازمندى‏ ها و توسعه كسب و كارم قصد دارم وام صنفى از يكى از بانكها بگيرم با توجه به اينكه بانكها معمولا مبلغى به عنوان بهره مى ‏گيرند اين وام چه صورت دارد؟ اجازه مى‏ فرمائيد يا نه؟

جهت عضويت در كانال "مقلدين مراجع تقليد" كليك كنيد

گرفتن وام اشكال ندارد ولى گرفتن بهره و قصد دادن آن حرام است و در هر صورت اصل قرض صحيح است و وام دريافتى ملك شخص مى‏ شود.
پي نوشت:
امام خمينى(ره)، استفتائات، ج ‌2، احكام معاملات، بهره بانكي، س 146
 

كاربر گرامي، با توجه به احتمال تغيير در نظرات و فتاواي مراجع عظام، جهت اطلاع از آخرين فتوا با دفتر مرجع تقليد خود تماس بگيريد. با تشكر
تعمير ملك وام
كاربر گرامي سوالات خود را از بخش "ارسال سوال ديني " ارسال كنيد.
Parameter:16925!model&82 -LayoutId:82 LayoutNameالگوي داخلي+++++++