مركز پاسخگويي به سوالات ديني انوارطاها

احكام شرعي

تفسير

تاريخ

كتابخانه

اعتقادات

مشاوره

ويژه ها

نماز

پاسخگويي آنلاين (ساعت پاسخگوي احكام شرعي 20 الي 21:30 شب10 صبح الي 11:30 ظهر)
0.0 (0)

به گمان اين كه شهري وطن دومم محسوب مى‌شود، نماز و روزۀ خود را مانند وطن بجا مى‌آوردم

جهت عضويت در كانال "مقلدين مراجع تقليد" كليك كنيد

اين جانب از سال 1354، يك سال در شيراز و چند سال هم در تهران تحصيل كرده‌ام؛ با توجه به اين كه حد اقل براى چهار سال در تهران خواهم بود و به علّت روشن نبودن مسألۀ «وطن دوّم»، به گمان اين كه تهران وطن دوم محسوب مى‌شود، نماز و روزۀ خود را مانند وطن بجا مى‌آوردم، در ضمن نمى‌دانم در مدت يك سالى كه در شيراز بوده‌ام، آيا نماز و روزه را مطابق احكام مربوط به مسافر انجام داده‌ام يا به طريق وطن دوّم، تكليف چيست؟

جواب:

اگر اعمالى كه انجام داده‌ايد بر خلاف وظيفه بوده بايد قضا نمائيد و در شيراز حكم مسافر داريد. ولى در فرض مسأله قضا واجب نيست.

پي نوشت:

امام خميني(ره)، استفتائات، ج1، احكام نماز، س193

كاربر گرامي، با توجه به احتمال تغيير در نظرات و فتاواي مراجع عظام، جهت اطلاع از آخرين فتوا با دفتر مرجع تقليد خود تماس بگيريد. با تشكر
اعاده جايز شك مشروع نماز
وسواس
كاربر گرامي سوالات خود را از بخش "ارسال سوال ديني " ارسال كنيد.
Parameter:8139!model&82 -LayoutId:82 LayoutNameالگوي داخلي+++++++